יום שישי, 16 בנובמבר 2012

יצירת סטוריבורד (Storyboard) בעזרת האתר Bitstrips.com

שלום לכולם.  נגמרה תקופה מטורפת אחת והתחילה חדשה.  אני מתחיל לחשוב שבמקצוע הזה אין תקופות רגועות -- בטח אם אתם רוצים לעשות גם סרטים משלכם (ולא רק לעבוד על פרוייקטים של אחרים).

דוגמא לתמונת סטורי בורדכדי קצת להקל על תהליך הפרה-פרודקשן חיפשתי תוכנה שתעזור בהכנת סטוריבורד. מצאתי את האתר bitstrips.com שמאפשר ליצור קומיקסים בעזרת ממשק נוח ותוצאות מרשימות - בחינם. אמנם אפשר לפרסם את הקומיקסים באתר אך במקום זה עשיתי שימוש אדיר ב-bitstrips ליצירת סטורי בורד לפרוייקט אישי נוכחי.
1. הכנסו לאתר www.bitstrips.com. לפני שניתן ליצור קומיקס משלכם יש להכניס שם משתמש וסיסמא.  אפשר להכנס עם חשבון ה-Facebook שלכם או ליצור משתמש באתר בחינם.
2. יצירת דמות חדשה לאחר שנכנסתם עם החשבון שלכם, ראשית יש ליצור דמות אחת או יותר על ידי לחיצה על Create → Character בתפריט משמאל. ניתן להשתמש גם בדמויות מוכנות (ראו סעיף 5) אך תהליך יצירת הדמות הוא מהיר ומהנה ובסופו הדמות תהווה יצוג מדויק יותר של החזון שלכם (או של השחקן).

3. שלבי יצירת דמות תהליך יצירת הדמות מורכב ממספר שלבים (Wizard), לדוגמא: בחירת צבע עור, תספורת, תווי פנים, גובה, משקל, ביגוד וכו'.
4. שינוי ידני של מרכיבי הדמות בסוף התהליך ניתן גם לבחור באופן ספציפי כל מרכיב של הדמות ולשנות אותו באופן ידני.
5. יצירת סטורי בורד חדש לאחר שסיימתם ליצור את הדמויות שלכם יש ללחוץ על Create → Comic בתפריט משמאל כדי לפתוח את ממשק יצירת הקומיקס עצמו. בראש החלון שיפתח תשאלו כמה תמונות תרצו בקומיקס שלכם (Layout, בראש החלון) - אני ממליץ על תמונה אחת בלבד ('The 'New Yorker) כדי לנצל את כל שטח המסך לעבודה.
כדי להוסיף דמויות ואלמנטים נוספים לתמונה יש ללחוץ למעלה על Art Library.  הדמויות שיצרתם בסעיף 2 יהיו תחת My Characters (ראו תמונה משמאל).  כדי להוסיף דמות אל הקומיקס צריך פשוט לגרור אותה מהסרגל העליון אל איזור העבודה התחתון.

6. כלים להעמדת הדמות כדי לשלוט בהעמדה של הדמות ודאו שהיא מסומנת באיזור העבודה ולחצו למעלה על Controls.  ניתן לשלוט בהבעת הפנים, העמדה, סיבוב ועוד מרכיבים רבים נוספים בעזרת הסרגל העליון.  אם זה לא מספיק לכם אז ניתן ללחוץ פעמיים (דאבל-קליק) על הדמות עצמה כדי להכנס למצב עריכה מדויקת יותר של כל איבר ואיבר.  כדי לצאת ממצב עריכה מדויקת לחצו פעמיים במקום ריק של איזור העבודה (לא על הדמות).

7. הוספת אלמנטים נוספים מה-Art Library ניתן להוסיף אלמנטים רבים נוספים מה-Art Library כמו תפאורה, חפצים, רכבים ואפילו סצינות מוכנות שלמות.  לסיום לחצו על Save מימין למטה.

אני ממליץ ליבא את כל תמונות הסטוריבורד ישירות ל-Adobe Premiere או כל תוכנת עריכה אחרת ליצירת Video Board (עריכת התמונות על ציר הזמן לפי תסריט הצילומים שלכם). בעזרת עיבוד קצר בפוטושופ או אפטר אפקטס (ראו סרטון משמאל) ניתן ליצור וידאו בורד יפהפה, מדויק ובעיקר נהיר לכל מי שצופה בו, כך שהסרט המצולם הסופי יהיה קרוב ככל שאפשר לחזון המקורי שלכם.

6 תגובות:

  1. נראה מגניב ויעיל לאללה! תודה!

    השבמחק
  2. גדול! תודה רבה. עוד טיפ שימושי. keep up the good work

    השבמחק
  3. איך מייצאים את התמונות מהאתר לשולחן העבודה?

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל אחרי לוחצים על Save כדי לשמור את הקומיקס (סעיף 7 למעלה). לאחר מכן, צריך ללחוץ על התמונה השמורה של הקומיקס עם הכפתור הימני של העכבר ואז לבחור ב-Save Image as. זה יתן את האפשרות לשמור את התמונה למחשב כקובץ JPEG.

      מחק
  4. זה פותח קישור לאפליקציה, נותן לי לייצר את הדמות אבל לא את הקומיקס...אשמח לעזרה

    השבמחק
  5. איך הוסים סרטון אנימציה

    השבמחק

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בגוגל פלוס
שתפו במייל
רשתות נוספות