יום ראשון, 10 ביוני 2012

לאיזה פורמט וידאו כדאי ליצא ולמה (חלק ב')

לעיתים אנו רוצים לשלוח סרט באי-מייל, לעיתים להעלות ל-YouTube ולעיתים לצרוב ל-DVD.  לפעמים אנחנו רוצים ליצא את אותו הסרט למספר מטרות שונות.  בחלק הראשון של הפוסט הבנו מה זה פורמט וידאו.  כעת אפרט באיזה פורמטים כדאי להשתמש ביצוא למטרות שונות.

כשאנו עומדים ליצא סרט מתוכנת הוידאו שלנו, עלינו לבחור רק את סיומת הקובץ ואת שיטת הכיווץ.  את שיטת השידור כבר בחרנו כשפתחנו את הפרוייקט (ראו חלק א' להסבר על מושגים אלה).
להלן רשימה של פורמטים מועדפים ליצוא למטרות שונות. לכל פורמט אתן הסבר קצר, אפרט את מטרותיו ואדגים כיצד ליצא קובץ בפורמט זה בעזרת צילומי מסך של תוכנות שונות.

יצוא Quicktime Reference מ-Avid
יצוא Quicktime Reference מ-Avid
הערה לגבי יצוא מ-Avid: תוכנת העריכה Avid Media Composer (אוויד) לא מסוגלת ליצא קובץ וידאו בפורמטים שאציין בהמשך.  כדי ליצור קובץ בפורמטים אלו יש ראשית ליצא את הסרט מ-Avid בפורמט Quicktime Reference עם הסיומת MOV (ראו תמונה משמאל).  פורמט זה שומר על האיכות המקורית של הסרט שערכתם. את קובץ ה-MOV שתייצאו מ-Avid ניתן להמיר לכל אחד מהפורמטים שאציין בהמשך בעזרת תוכנת המרה כמו Super.  ראו את הפוסט הזה להסבר על השימוש ב-Super (אמנם ההסבר בפוסט הוא להמרה ל-DV PAL אך ניתן להמיר בעזרת Super גם לכל פורמט אחר שאציין בהמשך).
  1. קובץ עם סיומת AVI בפורמט DV PAL

    מטרות: סרט השומר על האיכות המקורית של וידאו שצולם בפורמט DV PAL -- מתאים בעיקר לגיבויים או להמשך המרה לפורטים אחרים.
    הסבר: זהו הפורמט שהיה הנפוץ ביותר בארץ בחמש-עשרה השנים האחרונות (עד הגעתן של מצלמות ה-HD).  מצלמת וידאו שמקליטה על קלטות DV או מיני-DV מחייבת אותנו לדגום את חומר הגלם למחשב בעזרת תוכנה כמו פרמייר.  הדגימה לרוב תייצר קובץ עם סיומת AVI בפורמט DV PAL - קובץ בפורמט הזהה לשיטת הצילום של מצלמות אלו - וזאת כדי שלא נאבד איכות בתהליך הדגימה.
    כשנפתח פרוייקט חדש בתוכנת הוידאו שלנו נצטרך לבחור בשיטת השידור PAL (לרוב זה מופיע כ-DV PAL).  לאחר שסיימנו לעבוד על הסרט, כדי לשמור על האיכות המקורית מומלץ ליצא גם כן קובץ AVI בפורמט DV PAL.  פורמט זה הוא סטנדרטי ונפוץ מאוד - אפשרות היצוא לפורמט זה קיימת כמעט בכל תוכנת וידאו.
    יתרונות: האיכות המקורית של הוידאו המצולם נשמרת. פורמט השידור הסטנדרטי של רוב ערוצי הטלוויזיה בארץ (בינתיים).
    בעיית הצפייה ב-AVI DV PAL על מסך מחשב
    בעיית הצפייה ב-AVI DV PAL על מסך מחשב
    חסרונות: הקבצים מאוד גדולים (כ-13 ג'יגה בייט לשעה של סרט).  בנוסף, פורמט זה מיועד לטלוויזיות ישנות עם שפופרת (CRT), כלומר לא למסכים שטוחים למיניהם. עקב כך הסרט הסופי לא תמיד מוצג כראוי על מסכי מחשב. הדבר תלוי בתוכנת הצפייה - בתוכנות צפייה מסוימות אנו עשויים לראות קווים אופקיים משוננים בעת ניגון הסרט עקב חוסר התמיכה של מסכי מחשב בפורמט זה (הפורמט משתמש בשדות Interlaced ומסכי מחשב עובדים בתצורת Progressive).

    דוגמאות יצוא:
המרה ל-AVI DV PAL באמצעות Super
המרה ל-AVI DV PAL באמצעות Super
יצוא AVI DV PAL מ-After Effects
יצוא AVI DV PAL מ-After Effects
יצוא AVI DV PAL מ-Premiere
יצוא AVI DV PAL מ-Premiere
יצוא AVI DV PAL ביחס 16:9 מ-Premiere
יצוא DV PAL ביחס 16:9 מ-Premiere
הערה: שיטת השידור DV PAL יכולה להציג וידאו ביחס מסך סטנדרטי (4:3) או ביחס מסך רחב (Widescreen - 16:9). כשאתם פותחים פרוייקט חדש, שימו לב שאתם בוחרים ביחס המסך המתאים לחומרי הגלם שלכם (תלוי במצלמה ממנה הם הגיעו). בנוסף, כשאתם מייצאים את הסרט הסופי בפורמט DV PAL, שימו לב שאתם בוחרים ביחס המסך המתאים בחלון היצוא.
הערה זו רלוונטית בעיקר לפרמייר -- באפטר אפקטס ואוויד יחס המסך של היצוא מותאם בצורה אוטומטית ליחס המסך של ציר הזמן שאתם מייצאים.

  1. קובץ עם סיומת MOV או MP4 בפורמט h.264

    מטרות: העלאה ל-YouTube ואתרים אחרים.
    הסבר: שיטת הכיווץ h.264 שייכת למשפחת שיטות הכיווץ MP4 ונחשבת לשיטה היעילה ביותר כיום.  הקבצים יוצאים יחסית קטנים ואיכות הוידאו נשמרת בצורה טובה יותר משאר שיטות הכיווץ.  לא משנה באיזה פורמט שידור בחרתם בתחילת הפרוייקט (PAL, HD או כל שיטה אחרת) - זוהי שיטת הכיווץ המומלצת ליצוא למטרת העלאת סרט לאתר אינטרנט - ביחוד ל-YouTube. 
    שיטת כיווץ זו נמצאת בשימוש נרחב, בין היתר ב-YouTube (סרטוני HD), בחלק ממצלמות ה-HD החדישות, במכשירי Blu-ray ועוד.
    יתרונות: קבצים קטנים באיכות גבוהה מאוד.
    חסרונות: לא ניתן לצפות בסרט בשיטת כיווץ זו ללא תוכנת צפייה מתאימה.  תוכנת הצפייה המקובלת היא Quicktime Player (חינמית) אך יש תוכנות נוספות.
    הערה: ב-Windows 7 אין צורך בתוכנת צפייה מיוחדת - תוכנת הצפייה המובנית Windows Media Player מסוגלת להציג סרטים בשיטת כיווץ זו. בגירסאות אחרות של Windows יש צורך להתקין תוכנה יעודית כמו Quicktime Player.
    דוגמאות יצוא:
המרה ל-MOV בשיטת h.264 באמצעות Super
המרה ל-MOV בשיטת h.264 עם Super
יצוא קובץ MOV בשיטת h.264 מ-After Effects
יצוא MOV בשיטת h.264 מ-After Effects
יצוא קובץ MP4 בשיטת h.264 מ-Premiere
יצוא MP4 בשיטת h.264 מ-Premiere
  1. קובץ עם סיומת WMV בפורמט Windows Media

    מטרות: שליחה באי-מייל, בעיקר להתרשמות הלקוח.  העלאה לאתרים שונים.
    הסבר: שיטת הכיווץ Windows Media של Microsoft מייצרת קבצים קטנים במיוחד (הקטנים ביותר מכל שיטות הכיווץ) ועדיין שומרת על איכות סבירה לחלוטין של הקובץ.  הקבצים יוצאים קטנים יותר משיטת הכיווץ h.264 אך באיכות פחות טובה. זוהי שיטת הכיווץ בה אני משתמש באופן קבוע להעברת קבצים באינטרנט.
    יתרונות: קבצים קטנים מאוד באיכות סבירה. הפורמט נתמך בכל גירסת Windows ללא צורך בהתקנת תוכנה מיוחדת.
    חסרונות: עקב איכות הכיווץ שיטה זו פחות מתאימה להצגה על מסכים גדולים.  מצד שני, רוב האנשים לא שמים לב בכלל לעיוותים הקלים שיוצרת שיטת כיווץ זו וברוב המקרים אין בעיה להגיש סרט בפורמט זה ללקוח.
    דוגמאות יצוא:
המרה לקובץ WMV באמצעות Super
המרה ל-WMV באמצעות Super
יצוא קובץ WMV מ-After Effects
יצוא WMV מ-After Effects
יצוא קובץ WMV מ-Premiere
יצוא WMV מ-Premiere
הגדרות כיווץ Audio של WMV ב-After Effects
הגדרות כיווץ Audio של WMV ב-After Effects
הערה לגבי אפטר אפקטס: כאשר אנו מייצאים קובץ WMV מאפטר אפקטס יש לשנות בנוסף גם את הגדרות כיווץ ה-Audio בחלון המתאים (ראו תמונה משמאל).

לסיכום, ישנן המון שיטות כיווץ מקובלות אשר את רובן כלל לא ציינתי (כגון FLV ,Mpeg2 וכו'). שלוש שיטות הכיווץ המפורטות לעיל עונות על רוב דרישות היצוא, אם לשם שליחה במייל, העלאה ל-YouTube או הצגה על מקרן. 

55 תגובות:

  1. מאמר מדהים! מקצועי ביותר ושמושי מעין כמותו!!!

    השבמחק
  2. רועי שאלה קטנה עם הסבר יותר ארוך.. :-)
    אני לקראת סיום התיק עבודות שלי באפטר אפקט. הכנתי הרבה קומפוזציות וסרטונים שאני רוצה להכניס בסופו של דבר לקומפוזיציה אחת גדולה שזה כבר יהיה התיק עבודות הגמור.
    מכיוון שכל יצוא לסרט והכנסה חזרה לאפטר ויצוא שוב יפגע באיכות הסרט הסופי, רציתי לדעת אם יש פורמט מסויים שאני יכול\צריך לייצא בפעם הראשונה, לפני ההכנסה חזרה בפעם השניה, כך שהאיכות הסופית לא תפגע?
    תודה מראש.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אביעד,
      יש אפשרות באפטר ליצא קובץ AVI בפורמט Lossless, כלומר ללא כיווץ בכלל. זה יבטיח איכות מקסימלית. החסרון הוא שהקבצים יוצאים בדרך ענקיים - ג'יגות על גבי ג'יגות. אני עדיין ממליץ לך ליצא בפורמט הזה אם אתה מתכוון ליבא את הקבצים חזרה לפרוייקט להמשך עבודה.

      כדי ליצא לפורמט זה שים את הקומפוזיציה ב-Render Queue ובחר מתוך הרשימה של Output Module ב-Lossless.
      שים לב: בברירת המחדל הפורמט הזה לא מייצא סאונד. אם יש גם סאונד בסרט אז לחץ על המילה Lossless ליד Output Module וסמן את ה-V ליד Audio Output בחלון שנפתח. עכשיו הסרט יהיה גם עם סאונד באיכות מקסימלית (ללא כיווץ).

      מחק
  3. אלו!

    שאלה לי:
    הכנתי TIME LAPSE באפטר. ה JPEG המקוריים באיכות טובה, הוידאו שיוצא בסוף התהליך אינו מספק. יוש ריבועים משונים המזכירים JPEG באיכות מאוד נמוכה.
    אני עובד על CS5.

    יש הצמעות להעלת לפתרון הבעיה.
    ניסיתי את רוב הפורמטים שנראו לי סבירים, ובאיכויות הכי גבוהות שיכולתי. יש לי הרגשה שזה איזה סימון V באיזה מקום.

    * לצערי אני כבר לא זוכר אילו קבצים ושיטות קיבוץ ניסיתי (הניסיונות היו לפני כשנה ומשהו...)

    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי.

      אתה יכול לנסות ליצא באחת מהשיטות שציינתי בפוסט למעלה. לא ציינת באיזה שיטת שידור חומרי הגלם שלך. אם הם בשיטת DV PAL אז אני ממליץ ליצא AVI באותה שיטה (ראה למעלה). אם החומרים באיזושהי שיטת HD אז מומלץ ליצא כ-MP4 או אפילו כ-lossless כמו שכתבתי בתגובה לשאלה הקודמת.

      שים לב שכל ההגדרות זהות לצילומי המסכים למעלה בפוסט. ספציפית, שים לב להגדרה של ה-Render Settings שתהיה על DV Settings במקרה של DV PAL או Best Settings בכל מקרה אחר.

      מחק
  4. שלום. תודה על המאמר המאיר.
    רציתי לשאול לגבי פורמט מועדף לטעמך לצורך ארכיון וידאו.
    האיכות הנדרשת היא כשיש עדיפות ראשונה לאיכות השמע. והוידאו באיכות HD, לפחות 720.
    על זה, לא להתפשר. השאלה היא מה ייתן לי את הגורמים הנ"ל, ויתפוס כמה שפחות מגה-בייט?
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממליץ על פורמט MP4 (שיטת כיווץ H.264) - זהו הפורמט הכי מוצלח כיום גם מבחינת איכות ה-וידאו\אודיו וגם מבחינת גודל הקובץ הסופי. כשאתה מיצא רק תודא שאתה משתמש בשיטת השידור HD הרצויה.

      מחק
  5. אני עושה סרט לחתונה והסרט יוקרן במקרן זאת צריכה להיות איכות טובה. באיזו סיומת לשמור את הקובץ?
    תודה,
    גל

    השבמחק
    תשובות
    1. השיטה המומלצת ביותר היא סיומת MP4 (נקראת גם h.264) - הקבצים יוצאים באיכות טובה ויחסית קטנים ורצים על כמעט כל מכשיר מודרני.
      תלוי בגירסה של התוכנה עליה אתה עובד - חפש באפשרויות היצוא את h.264

      מחק
  6. תודה על המאמר הבהיר והממצה,
    יש לי קלטות היסטוריות Hi8 (צולמו במצלמת וידאו ביתית של סוני) וקלטת VHS עם חומרים ישנים ממצלמה ביתית, אני רוצה להעביר את החומר לקבצים כדי לערוך סרט לארוע, מה ממומלץ כשיטת כיווץ לשמירת חומר זה כבסיס לעריכת סרט?
    בנוסף, אחת קלטות ה Hi8 צולמה ב NTSC מה ההמלצה להעברתה לקובץ מחשב ואיך הכי נכון לשלב חומרים צולמו ב NTSC לסרט שרוב החומר מקורו בצילום PAL, הסרט הערוך יהיה ב PAL.
    תודה,
    גיל

    השבמחק
    תשובות
    1. הי גיל,
      אפשר להעביר את החומרים הישנים כקובץ MP4 איכותי (שיטת כיווץ h264) - כלומר עם מעט מאוד כיווץ. אני לא בטוח איך אתה דוגם את הקלטות למחשב אבל אם יש אפשרויות מסוימות אז שלח לי ואנסה לעזור עם האפשרות הטובה ביותר.
      אתה עורך עם פרימייר? אין בעיה בפרימייר לשים חומר NTSC על ציר זמן PAL - התוכנה יודעת לעשות את ההתאמות הנדרשות כדי שיראה הכי טוב שאפשר (בגדול מורידה פריימים).

      מחק
  7. תודה , מעולה ! זהו ההסבר הברור והטוב ביותר שראיתי באנטרנט !
    האם אתה מתמצא בתוכנת העריכה : POWER DIRECTOR ?
    עמי

    השבמחק
  8. היי, יצרתי אנמציה כשיצאתי את הוידאו בH.264 העיגול שלי הפך לאליפסה ? אשמח לדעת מדוע?!

    השבמחק
  9. שלום,
    ערכתי סרט וידאו בPINNACLE ורציתי לדעת איזה פורמט יתן את השמירה הטובה ביותר לצורך צריבה על דיסק

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, מצטער על העיכוב בתשובה.
      אני לא מכיר את התוכנה Pinnacle בכלל אבל באופן כללי הכי טוב לשמור לפורמט h.264 או בשמו העממי יותר - MP4 - באיכות גבוהה. זה מתאים גם ליוטיוב וגם לצפייה בכל מכשיר עדכני.

      מחק
  10. יש לי מערכת מולטימדיה ברכב קוראת DVD איזה פורמט אני צריך? כי אני לא מצליח לצפות בסרטונים

    השבמחק
    תשובות
    1. היי. תצטרך DVD בפורמט סטנדרטי - כמו של סרטים שקונים בחנות. אם יש לך ווינדוס 7 ומעלה אז אמורה להיות מותקנת לך תוכנה שנקראת DVD Maker בילט אין. בעזרתה אתה יכול להמיר ולצרוב סרטים בפורמט סטנדרטי של DVD. זה אמור לנגן בכל מכשיר DVD רגיל.

      מחק
  11. שלום רועי אני דוגם קלטת וידאו ישנה בעזרת תוכנת AVer MediaCenter 3D שיניתי אפשרות דגימה לקובץ h.264 כמו שהמלצת. אבל התוכנה מבקשת למלא רובליקה שנקראת "video bitrate kbps"
    מה המספר שמומלץ לכתוב שם לסרט בגודל 720*480
    תודה
    אלירן

    השבמחק
    תשובות
    1. הי. אני ממליץ להכניס 16,000. זה אמור להיות איכותי. אני ממליץ בכל מקרה לעשות ניסוי ולדגום קטע קצר ולצפות בקובץ הסופי. אם אין אפשרות לשים ערך כל כך גבוה אז שים את הכי גבוה שיש :)

      מחק
  12. הכי גבוה שיש לי זה 15000 וזה יוצא 11 גיגה לשעה

    השבמחק
    תשובות
    1. זה הגיוני. זה אומר שהקובץ הוא באיכות די מקסימלית. אתה יכול גם להוריד את זה ל 8000 והאיכות עדיין לא תרד משמעותית וגודל הקובץ יהיה קטן בחצי בערך. פחות מזה כבר חדי הבחנה עלולים לראות ירידה באיכות מידי פעם אבל מנסיון גם אם אפילו תשים רק 1500 יצאו סרטים באיכות לא רעה. בקיצור, אם יש לך בעיה של מקום אז אני ממליץ על 8000. אם לא אז 15000.

      מחק
    2. עושה רושם שאתה מקצועי מאוד
      ידוע לך לאיזה פורמט אני צריך להמיר סרטונים שהורדתי מ יו טיוב ?
      ועם איזה תוכנה להמיר כדי שאוכל לצפות בהם במערכת שמע של הרכב ?
      תודה שאתה חולק את הידע עם כולם

      מחק
  13. עושה רושם שאתה מקצועי מאוד
    ידוע לך לאיזה פורמט אני צריך להמיר סרטונים שהורדתי מ יו טיוב ?
    ועם איזה תוכנה להמיר כדי שאוכל לצפות בהם במערכת שמע של הרכב ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי דרור ותודה,
      סרטים שמורידים מיוטיוב הם לרב בפורמט MP4 (שיטת כיווץ H264).
      יש שתי אפשרויות - ראשית, יכול להיות שמערכת הצפייה ברכב יודעת לנגן את הקבצים האלה פשוט ככה כמו שהם. רב מערכות הצפייה החדישות יודעות לנגן סרטי MP4.
      אם זה לא עובד אז יכול להיות שהמערכת יודעת לקרוא רק DVD (יש לה כניסה לדיסקים?. אם יש לך Windows 7 ומעלה אז אתה יכול להשתמש בתוכנה המובנית Windows DVD Maker ובעזרתה להמיר ולצרוב את הסרטים לדיסק בפורמט המתאים.

      מחק
  14. תודה שאתה חולק את הידע עם כולם

    השבמחק
  15. שלום רועי!
    אני רואה ששתפת פה עם אנשים בכיף את הידע הרב שלך בנושא...
    אשמח אם תוכל לעזור לי גם

    הצלם שאני עובדת איתו עובר לשיטת צילום חדשה DSLR הוא כתב לי שזה תמונה לבד וסאונד לבד ואני צריכה לסנכרן בינהם
    אז כמובן שהמשיך לעבוד עם פרימייר נכון?
    באיזה הגדרות עלי לבחור בתוכנה?
    HDV/DV?
    ומה עלי לבחור בsequence Presets?

    השבמחק
    תשובות
    1. הדרך הכי טובה לבחור את הגדרות ה-Sequence בפרימייר היא על ידי גרירה של חומר הגלם (של הוידאו) אל כפתור New Item שנמצא בתחתית חלון ה-Project. זה ייצר ציר זמן חדש אוטומטית בפורמט הזהה לחומר הגלם. לאחר מכן אפשר למחוק את חומר הגלם מציר הזמן ולהתחיל לערוך. את קבצי הסאונד צריך לסנכרן בערוצי הזמן למטה.

      מחק
    2. היי רועי,
      תודה על הפוסטים המועילים והמפורטים. בהמשך להסבריך, אני נתקל בבעיה של הורדת איכות בצריבה של קובץ mp4 בפורמט h.264
      יש לך רעיון, או עיצה, איך למנוע את זה.
      אני מבצע את הצריבה לדיסק עם תוכנת ENCODE של ADOBE.
      תודה

      מחק
    3. הי משה ותודה,
      אני משער שאתה מתכוןן לתוכנת Encore - זו התוכנה של Adobe שממירה וצורבת לדיסק DVD. התוכנה הזו ממירה את הוידאו לאיכות PAL - זה הפורמט של נגני DVD סטנדרטיים. אם קובץ ה-MP4 שלך הוא ב-HD אז האיכות שלו תרד משמעותית (מ-HD ל-SD).
      למעשה אין דרך להתגבר על זה - נגני DVD יודעים לנגן רק PAL ו-NTSC. אם אתה מעוניין להקרין את הסרט ב-HD אז עדיף לך לשמור על קובץ ה-MP4 המקורי ולנגן אותו באמצעות מחשב או סטרימר כלשהו. המון מכשירים יודעים לנגן היום MP4.

      מחק
  16. שלום רועי, אני מצטרפת למחמאות הרבות שקיבלת פה,נדיר למצוא אוצרות ידע נידיבים ואיכותיים כלכך במחוזות האינטרנט, ועוד בעיברית כל הכבוד!

    יש לי שאלה, האם אתה יודע באיזה פומרט וידאו אינסטגרם תומך?

    הוידאו הראשון שהעלתי היה וידאו שצולם בפאלפון, אינסטגרם העלה אותו אבל בהתליך קימפרס לו את הצורה ודיי הרס אותו.
    הוידאו השני שניסיתי להעלות הוא אנימציה קטנה שנעשתה בפלאש, משם יצאתי כ MOV ובסורנסון דחסתי ל MP4 h.264 720P.
    כשהעלתי, אינסגרם נתן לי לערוך את הסרטון ואפילו הראה לי פריביו שנראה מצויין, אבל בסופו של תהליך לא הצליח להעלות אותו.
    אחר כך גם ניסיתי לדחוס בפריסט MP4 מיוחד ליוטיוב ומרוב יאוש, לשלל פורמטים שונים ומשונים.
    את אף אחד מהם אינסטרגם לא העלה )':
    בתקווה שאתה הוא מושיעי
    ותודה רבה מראש, קרן

    השבמחק
    תשובות
    1. הי קרן,
      מצטער על העיכוב בתשובה - אני לא מכיר אינטסגרם די בכלל אבל קבצי MP4 (בשיטה h.264) אמורים לעבוד עם אינסטגרם בלי בעיה. יכול להיות שאינסטגרם מחליט בעצמו על איכות הצפייה בוידאו כמו יוטיוב - ואם החיבור לאינטרנט לא מהיר במיוחד (למשל דור 3) אז איכות הצפייה יורדת אבל תצפי דרך Wifi אז האיכות תעלה. כלומר זה לא משהו שאת עשית לא בסדר אלא פשוט הדרך שאינסטגרם מזרים את הסרטים שלו.

      מחק
  17. אני מעוניין לייצא מפרימייר או מאפטר אפקט סרטון שצולם בגרין סקרין, כך שהשקיפות שבו תישמר. יש דרך לעשות זאת?

    השבמחק
  18. שלום רועי
    מה הפורמט שכדאי לצרוב סרט בכדי לצפות בו ברוב מכשירי ה DVD.
    תודה מראש על התשובה
    מוטי

    השבמחק
  19. הי מוטי,
    הפורמט הסטנדרטי של מכשירי DVD נקרא בדיוק כך - פורמט DVD סטנדרטי. זה אומר שהוידאו לרב מכווץ בשיטת MPEG2 והוא שמור תחת מבנה תיקיות ספציפי. יש המון תוכנות שיודעות להמיר כל סרט לפורמט הסטנדרטי הזה ולצרוב אותו ישר ל DVD. אם יש לך ווינדוס אז אמורה להיות לך תוכנה בילט אין שנקראת Windows DVD Maker שמסוגלת לבצע את הפעולה הזו. התוכנה גם יודעת להוסיף תפריט ל-DVD

    השבמחק
  20. שלום רועי, ייצאתי בהתחלה סרט באורך של שעה ורבע ב mp4 ואצל הלקוח זה לא עבד בdvd שלו. ניסיתי על avi ntsc dv 24p והסרט יוצא באיכות גבוהה מאוד לדיסק. מה עליי לעשות? האם אני בכלל מייצא בצורה נכונה? תודה

    השבמחק
  21. בנוסף ניסיתי גם להשתמש ב dvd maker אך בסוף התהליך התוכנה פשוט מתנתקת ולא מוכנה להמשיך הלאה.

    השבמחק
  22. היי רועי! הכנתי סרטון של 6 דקות באפטר אפקט ואני מנסה לשמור אותו בגודל הכי קטן שאפשר דרך מדיה אנקודר ופשוט כל הקבצים יוצאים בגודל של 200 מ"ב ויותר. יש איזשהו סוג קובץ שהיית ממליץ לי עליו?

    השבמחק
    תשובות
    1. אהלן. הכי טוב לייצא קובץ בשיטה h.264 (סיומת mp4). ברשימה של הפריסטים באנקודר תחת h.264 יש פריסט שנקרא YouTube 1080 HD. אני ממליץ לנסות אותו. אם הקובץ עדיין גדול מידי לצרכים שלך אז אפשר להכנס להגדרות של הפריסט ולהוריד את הערך של הפרמטר Average bit rate לערך נמוך יותר (זה בתחתית כרטיסיית video). אפשר לנסות להוריד את הערך בחצי כל פעם עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. בתחתית אותו חלון באנקודר מציג הערכה לגודל הסופי של הקובץ. ברור שזה יבוא על חשבון איכות אבל mp4 נראה סבבה גם באיכות נמוכה. צריך לנסות.

      מחק
    2. תודה רבה עזרת לי מאוד!!:)

      מחק
  23. הי רועי
    באיזה פורמט ובאיזה גודל (בפיקסלים) צריך לשמור סרטון מהאפטר (או מהאננקודר) כדי שיעלה לוואטסאפ ככה שיתפוס את כל רוחב המסך של הפלאפון? כרגע אני מנסה וזה מעלה לי אותו בחצי גודל לא משנה באיזה גודל שמרתי אותו.

    השבמחק
    תשובות
    1. רב מסכי הטלפונים הם ביחס 16:9, כלומר ביחס הסטנדרטי של וידאו HD. מומלץ רזולוציה של 1920x1080 פיקסלים. אפשר להקטין את הרזולוציה אם רוצים להעביר קובץ קטן יותר אבל לשמור על יחס 16:9... למשל 1280x720 פיקסלים. שיטת הכיווץ המומלץ היא MP4.

      מחק
  24. שלום רועי!
    יש לי הסרטות שצילמתי במצלמה lumix של פנסוניק, והייתי רוצה לדעת לאיזה קובץ לייצא את הוידאו ( סיומת MTS והקובץ AVCHD) ע"מ שיצא איכותי, בmp4 לא יצאה איכות טובה...נראה מפוקסל... אשמח לתשובתך!!! אני צריכה לשים את ההסרטות במצגת ולהקרין במקרן.

    השבמחק
  25. שלום רועי.
    ניסתי לעשות ייצוא בפרמייר ישירות לאנקור.
    האיכות ירדה ברמה מטורפת עד כדי קח שלא רואים את הפנים של האנשים. מה הטעות איפה נפלתי בדרך.
    יש לציין שאני עובד עם פרמיירcs6 6.0 מכיוון שאפשר לעשות שם ייצוא לdvd.
    תודה

    השבמחק
  26. אפשר לשאול שאלה פשוטה?
    הסרטתי סרט בקנון 80D. לאחר עריכה הסרט יצא באורך של שעה וחצי פלוס. איך לסגור אותו כך שישאר באיכות המטורפת של ההסרטה, ולא יהיה בנפח אדיר כל כך? כלומר, כיצד להגדיר את כל מאפייני הייצוא בפרימייר? אני רוצה לצרוב את הסרט על דיסקים של די וי די. בנפח האדיר הנוכחי - אין מצב כזה. תוכל לשלוח צילום מסך של כל ההגדרות שצריך להגדיר? מרוב בלוגים ופןסטים אני לא מוצאת ידיים ורגליים.
    תודה מראש!
    בכלל - מה להגדיר בהתחלה, כשפותחים סקוונס ופרוייקט חדש?

    השבמחק
  27. שלום רועי,
    אני צריכה לייצא סרט של 3.5 דקות לוואצפ באיכות טובה במשקל נמוך מ8 מ"ב
    פורמט 480 Mobile devit נתן לי להגיע ל8.33 מ"ב ואיכות גרועה ממש
    בwindows media הכי נמוך הצלחתי להגיע ל11 מ"ב
    מה עוד ניתן לעשות?

    השבמחק
  28. שלום לך רועי.רציתי לעשות סרטון לנכד שלי לבר מצוה.בזמנו למדתי על תוכנת ה-power director 8.אני מעונינת לקנות את התוכנה הזו עם מספר קצת יותר מתקדם. איפה אפשר לקנות בארץ? ואיזה מספר אתה ממליץ לקנות , שיתאים להקרנה בdvd.תודה מראש אירית.

    השבמחק
  29. הי,
    תודה על המאמר!
    אני סוגרת תמיד על פורמט h.264 אך הפעם אני רוצה לסגור סרט באורך של שעה וחצי -עריכה בסיסית לגמרי ללא אפקטים כלל ואפילו ללא פס קול, וזה סוגר לי אותו על 306 GB!!!!
    מה אפשר לעשות כדי לסגור אותו איכותי אך בגודל נורמלי?
    תודה!

    השבמחק
  30. תודה על המאמר! רציתי לשאול: כאשר אני סוגרת את הסרט בפורמט MP4) h.264) הסרט יוצא מטושטש. זו בעיה בהגדרות? מה אפשר לעשות. מחכה לתגובתך... תודה.

    השבמחק
  31. ואו מאמר מושששלם
    רציתי לדעת איך אני שומרת וידרו כפיד לאינסטגרם
    איזה פורמט הכי טוב
    תודה

    השבמחק
  32. שלום.
    אני רוצה לייצא בפרימייר סרט קטן בגודל פחות מ25 mg כדי לשלוח במייל ללקוח. האיכות לא משנה. מה אני עושה בשביל זה?

    השבמחק

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בגוגל פלוס
שתפו במייל
רשתות נוספות