יום שישי, 20 באפריל 2012

ברוכים הבאים לוידאו נרקו

את האמת, לא חשבתי שהאינטרנט יתפוס. גם הייתי די בטוח שכבר נשמיד את עצמנו בשואה גרעינית עד עכשיו.
אבל אנחנו עוד פה. ובמקום שואה גרעינית, המחשבים השתלטו עלינו.

פעם טכנולוגיה הייתה פשוטה לשימוש:  טוסטר עושה טוסטים.  מקרר עושה קור.  פשוט להבנה -- מחברים לחשמל וזה עובד.  אבל בימינו, מחברים לחשמל מחשב יחיד וביליון טרנזיסטורים מתחילים לעבוד - מי לעזאזל יודע מה כל אחד מהם עושה?!
אנחנו בדיוק כמו האדם הקדמון, שחי לו בג'ונגל -- אמנם הוא ידע איזה פרי לאכול כשכאבה לו הבטן, מאיזה חיות מסוכנות לברוח ומאיזה עץ עושים נבוט, אבל בלי ממש מושג איך כל הדבר הזה עובד. הטבע היה פראי ומסתורי.
כך גם אנחנו מוקפים בג'ונגל הטכנולוגי של ימינו, מסתורי באותה מידה. רק שבמקום פרי לכאב בטן יש לנו אנטי וירוס ובמקום עץ יש לנו פוטושופ.
אבל שלא כמונו, האדם הקדמון חי בהרמוניה עם הטבע.  אמנם הייתה לו תוחלת חיים של 25 שנים, אבל 25 שנים הרמוניות!

מה כל זה קשור לוידאו?  אני מגיע לזה.

בימינו כל יוצר יכול לגייס כסף לסרט שלו דרך האתר kickstarter.com, לצלם את הסרט ולבסוף להפיץ אותו באתר כמו distribber.com, הכל מבלי לקום מהכסא. שמתם לב שכתבתי יוצר ולא קולנוען? אני בעצם מתכוון לקולנוען אבל מי עדיין הולך לקולנוע? המקצועות הקלאסיים של תעשיית הקולנוע מתחילים להתערער -- לא צריך יותר צוות הפקה, תקציבי ענק ושיווק אגרסיבי של ה-DVD. הקומיקאי והיוצר האמריקאי לואי סי קיי הוכיח את זה. בלי צנזורה, בלי מפיקים שאומרים מה לעשות, בלי חברות הפצה שלוקחות 99.99% מהרווחים. הקולנוען מגיע ישירות לקהל שלו.
(לכן קולנוען היא מילה קצת אנכרוניסטית אבל עדיין לא מצאתי מילה אחרת בעברית. באנגלית כבר יש: Videographer. אני אשמח לשמוע הצעות בעברית.)
מצד שני, בעולם בו כל דקה מעלים ל-Youtube ארבעים ושמונה שעות של וידאו, איך גורמים לסרט שלכם לבלוט מעל כולם?  לא יודע. בטח קשור לפייסבוק משהו. בכל מקרה, אני אבדוק את זה ואני מבטיח לעדכן אתכם.

עד שזה יקרה, אני אעדכן את האתר עם טיפים וכלים נוספים שיעזרו ליוצרי וידאו לחיות קצת יותר בהרמוניה עם הג'ונגל הטכנולוגי של ימינו. כי בג'ונגל הפראי הזה -- אני טרזן.

!Welcome to the jungle

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בגוגל פלוס
שתפו במייל
רשתות נוספות