יום שני, 7 במאי 2012

הדרך הבטוחה לגבות פרוייקט ב-After Effects

הפוסט הקודם שפרסמתי הראה איך לבצע גיבוי בטוח של פרוייקט בפרמייר.  הפעם אראה איך לבצע גיבוי דומה באפטר אפקטס.  עקבו אחרי ההוראות הבאות כדי לגבות פרוייקט באפטר כולל כל חומרי הגלם שלו לסיפרייה חדשה.  את אותה סיפרייה אפשר לשמור כגיבוי או להעביר למחשב אחר.

חומר גלם שאפטר אפקטס לא מצאה
חומר גלם שאפטר אפקטס לא מצאה
כמו בפרמייר, כשאנו מייבאים קובץ של חומר גלם לאפטר אפקטס, הקובץ עצמו אינו מועתק כולו אל תוך הפרוייקט. גם באפטר, נרשמת בפרוייקט רק הפנייה אל אותו קובץ במיקומו המקורי.
אם נעתיק את הפרוייקט למחשב אחר, אותה הפנייה כנראה כבר לא תוביל אל המיקום החדש של הקובץ וכשהפרוייקט יפתח במחשב החדש אפטר אפקטס עשויה להתריע שהיא לא מוצאת חלק מחומרי הגלם.

כדי למנוע תסכולים מסוג זה יש להשתמש באפשרות Collect Files (אסוף קבצים) של אפטר, תכונה שמאפשרת גיבוי של הפרוייקט כולו, כולל כל חומרי הגלם, לסיפרייה חדשה.  סיפריית גיבוי זו יכולה להיות כבר על כונן נייד ואותה, ורק אותה, יש להעביר למחשב הבא.
1. באפטר, לחצו על תפריט:
File→ Collect Files
כדי לפתוח את חלון איסוף הקבצים לסיפרייה חדשה.
יתכן שבשלב זה אפטר אפקטס תבקש לשמור את הפרוייקט. פשוט תלחצו על Save.
פתיחת חלון Collect Files באפטר אפקטס
2. הגדרת גיבוי מלא בחלון Collect Files כדי לבצע גיבוי מלא של כל הפרוייקט כולל כל חומרי הגלם יש לודא שהשדה הראשון מוגדר כך:
Collect Source Files: All
3. לחצו על כפתור Collect כדי לבחור סיפרייה אליה יגובו הפרוייקט והחומרים. צרו סיפרייה חדשה לטובת הגיבוי.  ניתן לבחור סיפרייה שנמצאת על כונן נייד.
4. לאחר שבחרתם סיפרייה לחצו על כפתור Save כדי להתחיל את הגיבוי עצמו.
כמו בפרמייר, הגיבוי עצמו עשוי לקחת כמה דקות ארוכות, תלוי בכמות וגודל חומרי הגלם.  בסיום התהליך תוכלו למצוא בסיפריית הגיבוי שבחרתם עותק של קובץ הפרוייקט עצמו (קובץ עם סיומת aep.) וכן תת סיפרייה בשם "(Footage)" בה תמצאו עותק של כל קבצי חומרי הגלם.
את סיפריית הגיבוי החדשה אפשר להעביר למחשב אחר או לשמור כגיבוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בגוגל פלוס
שתפו במייל
רשתות נוספות