יום שישי, 4 במאי 2012

הדרך הבטוחה לגבות פרוייקט ב-Premiere

כמה פעמים קרה לכם שגיביתם או העתקתם פרוייקט של פרימייר ממחשב למחשב, וכשפתחתם את הפרוייקט במחשב החדש גיליתם שחלק מחומרי הגלם חסרים? אם זה קרה לכם אז הטיפ הזה בשבילכם.

חומר גלם שפרמייר לא מצאה
חומר גלם שפרמייר לא מצאה
כשאנו מייבאים קובץ של חומר גלם כלשהו לפרמייר, הקובץ עצמו אינו מועתק כולו אל תוך הפרוייקט. למעשה, נרשמת בפרוייקט רק הפנייה אל אותו קובץ במיקומו המקורי.
עקב כך, כאשר אנו מעתיקים את הפרוייקט ממחשב למחשב, בדרך כלל אותה הפנייה כבר לא מובילה אל המיקום החדש של הקובץ. כשהפרוייקט יפתח במחשב החדש פרמייר תתריע שהיא לא מוצאת חלק מחומרי הגלם.  לעיתים קרובות בכלל שוכחים להעתיק חלק מהחומרים, ביחוד בפרוייקטים עמוסים.
כדי למנוע תסכולים מסוג זה יש להשתמש ב-Project Manager (מנהל הפרוייקטים) של פרמייר, תכונה שמאפשרת גיבוי של הפרוייקט כולו, כולל כל חומרי הגלם, לסיפרייה חדשה.  סיפריית גיבוי זו יכולה להיות כבר על כונן נייד ואותה, ורק אותה, יש להעביר למחשב הבא.
1. בפרמייר, לחצו על תפריט:
Project → Project Manager
כדי לפתוח את חלון מנהל הפרוייקטים.
פתיחת ה-Project Manager בפרמייר
2. הגדרות גיבוי מלא ב-Project Manager כדי לבצע גיבוי מלא של כל הפרוייקט כולל כל חומרי הגלם יש להגדיר את הערכים הבאים בחלון מנהל הפרוייקטים:
Source: יש לודא שכולם מסומנים
Resulting Project: Collect Files and Copy to New Location
Exclude Unused Clips: לא מסומן
Include Preview Files: לא מסומן
Include Audio Conform Files: לא מסומן
Rename Media Files to Match Clip Names: לא מסומן
3. לחצו על כפתור Browse כדי לבחור סיפרייה אליה יגובו הפרוייקט והחומרים. צרו סיפרייה חדשה לטובת הגיבוי.  ניתן לבחור סיפרייה שנמצאת על כונן נייד.
4. לבסוף, כדי להתחיל את הגיבוי, לחצו על כפתור Ok.
לפני שהגיבוי יתחיל, יתכן ופרמייר תבקש שמירה נוספת של הפרוייקט.  פשוט תלחצו על Ok שוב.
הגיבוי עצמו עשוי לקחת כמה דקות ארוכות, תלוי בכמות וגודל חומרי הגלם.  בסיום התהליך תוכלו למצוא בסיפריית הגיבוי עותק של קובץ הפרוייקט עצמו (קובץ עם סיומת prproj.) וכן עותק של כל קבצי חומרי הגלם.
את הסיפרייה החדשה אפשר להעביר למחשב אחר או לשמור כגיבוי.

תגובה 1:

  1. תודה רבה,
    כמה חיפשתי את האפשרות הזו...
    אין מילים

    השבמחק

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בגוגל פלוס
שתפו במייל
רשתות נוספות